کاج مطبق
گل و گیاه

کاج مطبق

کاج مُطَبَّق نوعی کاج سوزنی است از خانواده اشکوبیان (Araucariaceae). اشکوبیان درختان همیشه‌سبزی هستند راسته کاجیان (Pinales)، رده ناژویان (Pinopsida)، دستهٔ مَخروطیان (Coniferae یا Pinophyta). زیستگاه اصلی کاج مطبق جزیره نورفولک استرالیا است. رشد آن در محیط طبیعی زیاد ولی در آپارتمان به کندی رشد مینماید احتیاج به اکسیژن فراوان دارد و درجه حرارت بالا را تحمل نمی‌کند.

 

نیازها

نور

اگرچه سایهٔ روشن را تحمل می‌کند ولی نزدیک به پنجره با نور ملایم نگهداری کنید البته درختانی که در زمین کاشته شده اند قابلیت نگهداری در آفتاب را نیز دارند . گیاهان گلدانی که در داخل منزل پرورش یافته اند نمی توانند یکباره در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند .

دما

در تابستان گرما را تا 40 درجه تقریباً تحمل می‌کند ولی در زمستان بهیچوجه تحمل یخبندان را ندارد .

آبیاری

در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان در ۷ تا ۱۰ روز یکبار آبیاری نما یید خاک را همیشه مرطوب نگهدارید. برای طراوت هرچه بیشتر این گیاه و سبز ماندن برگهای زیبای آن لازم است روزی یکبار با آب پاش برگهای گیاه بویژه برگهای فوقانی آن را مرطوب نمایید.

خاک

خاک کمپوست برای این گیاه مناسب است. خاک را سبک تهیه نمایید مخلوطی از دو قسمت ماسه و سه قسمت برگ پوسیده برای این گیاه مناسب است.

تکثیر

تکثیر کاج مطبق در خانه بسیار مشکل و تقریباً ناممکن است. برای تکثیر از بذر یا قلمه استفاده می‌شود که البته قلمه باید از انتها ی ساقه گیاه باشد در غیر اینصورت گیاه حاصل کج در می‌آید. نکته:

در نوک این کاج ساقه فوقانی قرار دارد که به صورت عمودی و رو به بالا است. اگر این ساقه آسیب ببیند و یا قطع شود چند ساقهٔ دیگر در محل بریدگی بوجود می آید که برای تکثیر از آن‌ها می توان استفاده نمود . البته قلمه را باید با استفاده از هورمون ریشه زا مثل اسید ایندول بوتیریک ریشه دار کرد .

منبع:www.wikipedia.org


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, :: 12:3 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 5470
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1